Pridať referenciu

Dohodnúť obhliadku

Nový Volkswagen Passat B9 prichádza

  • 16.04.2024
  • LK

Nový Volkswagen Passat nebudí veľa emócií. Neznamená to však, že by len tak vyšumel. Onedlho ho budeme úplne bežne vídať, pretože je skvelý. Čakal ale niekto niečo iné?

Príchod nového Volkswagenu Passat je vo svete vždy veľkou udalosťou. Je to práve toto auto, ktoré využívajú manažéri na pracovné cesty, ale aj rodiny na dovolenky, výlety. Passat je veľmi obľúbené vozidlo, a radi ho využívame aj ako jazdené vozidlo. Je to auto pre život.

Prichádza Generácia B9, aj keď už iba vo verzii Variant.

Nový Volkswagen Passat je rovnako ako ten predchádzajúci príbuzný so Škodou Superb. Teraz je toto spojenie ešte bližšie, však sa pozrite na obe autá z profilu. Po stránke designu je to medzigeneračne veľká zmena, Passat je teraz oveľa elegantnejší, čo môžeme samozrejme prisúdiť aj lepšej aerodynamike (0,25 namiesto pôvodných 0,31). Vozidlo však nemá žiadny extra výrazný dizajnový prvok, je taký pekne zahladený.

Passat je teraz tiež dlhší a priestrannejší. Na dĺžku meria 4917 mm (+150 mm) a má rázvor 2841 mm (+55 mm). Ťaží z toho samozrejme cestujúci na zadných sedadlách. Na všetkých štyroch sedadlách je až kráľovský priestor s dostatkom miesta na kolená a hlavu. Na doplnenie - šírka vozidla bez zrkadiel je 1849 mm a výška je 1497 mm. Po otvorení piatich dverí vás čaká priestor 690 litrov, prípadne pri sklopení zadnej lavice až 1920 litrov. Ložná plocha je rovná a zadnú lavicu je možné sklopiť páčkami rovno z kufra.

Passat má nové svetlomety IQ.Light, inak povedané Matrix LED svetlomety. Od výbavy Elegance sú v základe a výbava Business za ne pripláca. Sú to tie lampy, ktoré vedia vykrývať okolitú prevádzku a fungujú fantasticky.

Svetlomet Passatu s touto technológiou je vlastne rozdelený do troch segmentov a disponuje osemnástimi diódami. Malinká šošovka najbližšie k maske slúži ako statické svetlo pri odbočovaní, prostredný je ten samotný Matrix a postranné sú stretávacie svetlá s jednou zaujímavou funkciou navyše - funkcia diaľkového bodového svetla je niečo ako systém Audi Laser Light, teda lúč svetla z diódy, ktorý prestrelí štandardný dosvit a ukazuje vám veci, ku ktorým dôjdete až za veľmi dlho. Pokiaľ ide ale o svietivosť v lúmenoch, IQ.Light je to najlepšie, čo Volkswagen práve má. Fungujú úplne skvele, spoľahlivo vykrývajú okolitú prevádzku a vidíte naozaj ďaleko aj do strany. Svetlomety sú ale len špičkou ľadovca.

Nový 15-palcový displej so systémom MIB4.0 má prehľadnú grafiku, solídne rozlíšenie a nerušivé farby, ale to už malo predchádzajúce prevedenie. Tu je skôr dôležité, že to konečne funguje a tá lišta už podsvietená je.

Navigácia je super, hlasovú asistentku IDA si môžete naučiť na rôzne povely a nastavovanie jednotlivých funkcií je super. Jediné, kde to trochu pokrivkáva, je ovládanie klimatizácie. Tlačidlá a otočné voliče sú jednoducho nenahraditeľné a v tomto ohľade Škoda Superb určite vedie. Passat má dobre zvládnuté vypínanie otravných funkcií, teda varovanie pri prekročení rýchlosti a stráženie jazdných pruhov. Po naštartovaní len kliknete na ikonku a rozbalí sa vám menu, kde tieto dve funkcie ľahko vypnete.

Pri riadení nastala ďalšia novinka. Miesto na stredovom tuneli sa uvoľnilo a tým pádom prevodovka je len taká páčka vpravo pod volantom. Ovládanie stieračov čelného okna sa presunulo na ľavú páčku, ktorá teraz slúži aj pre blinkre. Páčka je trochu komplikovaná, ale zvyknete si.

Tam, kde by normálne bola hlavica páky, je teraz priehradka pre bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu, hneď za ňou sú nápoje a potom lakťová opierka. Áno, a tie nápoje - asi nikto nevymyslel nič lepšie ako packy na pružinkách, ktoré pevne chytia plechovku aj kelímok na kávu. Je to úplne logická vec, pretože sa sem zmestí prakticky akékoľvek pitie do objemu jedného litra.

Vyššie výbavy majú prístup k sedadlám ergoActive. Platí u nich to isté, čo u IQ.Light svetlometov – choďte po nich. Majú plne elektrické nastavenie s pamäťou, funkciu vyhrievania s dvoma vykurovacími zónami (pre opierku a sedák) a vedia vás aj namasírovať. Avšak to nie je to hlavné, najlepšie je samotný tvar a opora tela aj pri dlhších cestách. Cestujúci vzadu sú samozrejme ochudobnení o väčšinu vychytávok vpredu, ale majú tiež vyhrievanie sedadiel, dva USB-C porty a ovládanie trojzónovej klimatizácie.

Interiér ako celok vie zapôsobiť. Grafika ambientného osvetlenia je zaujímavá, spracovanie je na úrovni a použité materiály nepôsobia lacno. Akonáhle si zvyknete na obrovské množstvo funkcií, ktoré toto auto ponúka, krásne sa v ňom zabývate.

 

Uvažujete nad kúpou jazdeného vozidla, ktoré vám poskytne bezpečnú jazdu? S dôverou sa môžete obrátiť na nás. 

Neváhajte nás kontaktovať telefonicky na telefónnom čísle +421 917 279 446, emailom info@tmauto.sk alebo prostredníctvom kontaktného formulára

Najnovšiu ponuku áut môžete nájsť aj na našich sociálnych sieťach Facebook a Instagram.

    scroll up

    Táto stránka používa cookies

    Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies